RADIAČNÍ ZÓNY

  • Ozářené lokality nazýváme radiační zóny a obklopují obvykle oblast s raritnějšími herními předměty.

Radiační zóna je vždy označena symbolem pro radioaktivitu. Ozářeni jste v okamžiku, kdy ve své bezprostředné blízkosti spatříte symbol radiace!

  • Ozáření neplatí pouze v případě, že se na symbol díváte z větší vzdálenosti, např. přes dalekohled nebo optiku.
  • Ke vstupu do radiační zóny je zapotřebí buď droga Rad-X nebo protiradiační oblek.
  • Ghůlové jsou vůči radiaci odolnější – nemohou dostat nemoc z ozáření. Radiace na ně ale působí jako droga, když v ní setrvají příliš dlouho, tak zdivočí.
  • Ghůl zdivočí pokud je v ozářené oblasti déle jak 2 scény (jdoucí po sobě).
  • Zdivočelý ghůl je agresivní a tupý a chová pouze nejnižší pudy.
  • Vstupem do zóny bez ochrany se okamžitě stáváte ozářenými a musíte vyhledat Doktora.
  • Dovnitř i vně zóny je možné střílet, takže tam můžete umřít velmi snadno

OZÁŘENÍ

  • Je způsobeno kontaktem se zdrojem radiace (oblast, předmět), ať už užitím, dotykem nebo jen pobytem v zamořeném prostředí.
  • Ozářená postava radiaci nepřenáší.
  • Hráč hraje závratě a křeče.
  • Postava přijde každou scénu o 1 život do doby, než je ozáření stabilizováno.
  • Stabilizace znamená, že už nepřicházíte o životy, ale jste stále ozářeni.
  • Pokud jste po stabilizaci ozářeni znovu, ztrácíte už 2 životy za scénu.
  • Abyste se tomuto postihu vyhli, je potřeba ozáření vyléčit úplně.
  • Ghůlové netrpí nemocí z ozáření, ale mohou zdivočet.

Stabilizovat ozáření může Doktor na Léčebné stanici I.
Vyléčit ozáření může Doktor na Léčebné stanici II.

JEDY A TOXINY

  • Jedy a toxiny se vyskytují v mnoha podobách.
  • O tom, že jste byli otráveni se dozvíte většinou z průvodky nebo vám to řekne ten, kdo vás nakazil, případně Org.
  • Supermutanti jsou vůči jedům a toxinům odolnější, mohou být otráveni skrze jídlo nebo drogy, ale ne v toxické zóně. Pokud ale setrvají v toxické zóně příliš dlouho, tak zešílí.
  • Supermutant zešílí, pokud je v toxické oblasti déle jak 2 scény (jdoucí po sobě).
  • Šílený supermutant je agresivní a tupý a chová pouze nejnižší pudy.

OTRAVA

  • Je způsobena kontaktem s toxiny nebo jedy ať už užitím, dotykem nebo jen pobytem v zamořeném prostředí.
  • Hráč hraje nevolnost a křeče.
  • Postava přijde každou scénu o 1 život do doby, než je otrava stabilizována.
  • Stabilizace znamená, že už nepřicházíte o životy, ale jste stále otrávení.
  • Pokud jste v tomto stavu otráveni znovu, ztrácíte už 2 životy za scénu
  • Abyste se tomuto postihu vyhli, je potřeba otravu vyléčit úplně.
  • Je-li supermutant otráven jinak, než pobytem v zóně, tak se účinky otravy oddalují vždy o 1 scénu.

Stabilizovat otravu může Doktor na Léčebné stanici I.
Vyléčit otravu může Doktor na Léčebné stanici II.

KOMBINACE OTRAVY A OZÁŘENÍ

  • Můžete být současně otráveni i ozářeni!
  • Postava, která je otrávená a ozářená zároveň (to je ale pech, co?), ztrácí 2 životy za scénu. Je třeba stabilizovat obě věci zvlášť.

ZAJETÍ

Zajmout IG lze jakoukoli postavu, vůči které jste v přesile. Není k tomu potřeba žádný perk, stačí být silnější a nenechat ji utéct.

ZAJETÍ POSTAVY

  • Kohokoliv kromě důležitých příběhových AP lze zajmout.
  • Pokud někoho chcete zajmout, měli byste ho před tím Omráčit, aby se nebránil.
  • K zajetí stačí pouze být v přesile.Pokud zajatou postavu chcete svázat nebo někam zavřít, stačí to udělat IG. Např. naznačíte pohyby rukou a řeknete: “Svazuji tě.”, ačkoli hráč na rukou nebude mít žádný provaz. Zajatec by však neměl zapomenout, že je IG spoutaný a hrát to tak v případě pokusu o útek či při osvobození.
  • Nejjednodušší způsobem, jak se dostat ze zajetí, je oznámit svým věznitelům, že vás zlomili (= už máte dost věznění) – věznitelé potom s vámi dojdou za Org.
  • Pro lepší atmosféru hry však vězňům doporučujeme se nevzdávat a dohrát uvěznění do konce.
  • Taky se můžete rozhodnout nenechat se zlomit a svým věznitelům dělat problémy. Kdo ví – třeba se vám za chvíli naskytne příležitost k útěku nebo vás vaši kamarádi zachrání
  • Zajetí nerovná se otroctví tudíž pokud vás věznitelé nezabili můžete se vrátit jako stará postava.
  • Pokud je věznění nějakým způsobem ojedinělé nebo není jasné zakončení navštivte Org.
  • Propuštěný vězeň si pamatuje vše, co během této doby zažil (mimo dobu, kdy byl Omráčený).
  • Více než kdy jindy tady pamatujte na Rudou stop
  • Její použití neznamená, že vás pustí nebo že vás zlomili. Znamená to jen, že oni přestanou dělat, co zrovna dělají, a vy se teď za to chvíli nepokusíte utéct.

POKYNY PRO VĚZNITELE

  • Pokud jste vůči někomu v přesile, můžete ho po Omráčení zajmout.
  • Se zajatcem můžete nakládat dle libosti, ale v rámci platných pravidel a pamatujte na Rudou stop!
  • Pokud vám váš zajatec oznámí, že jste jej zlomili, pogratulujte si a vezměte jej za Org.
  • Zajatce, u Atoma, nevězněte déle, než je nezbytně nutné tzn. hodina se považuje za horní hranici pro uvěznění – můžete vězněnému hráči tak poměrně zkazit zážitek ze hry.
  • Nějaký čas se to snést dá a je to i zábava, ale ta končí zpravidla po jedné hodině.
  • Zajatce můžete využít na práci nebo ke směně za komodity.
  • Také můžete zajatce prodat Merovejům, kteří ocení pracovní sílu.

Pokračujte dále na EKONOMIKA&POLITIKA.