ŽIVOTY & SMRT

  • Základní počet životů každé postavy jsou 2
  • Dodatečné životy lze získat perky nebo herními předměty.
  • Maximální počet životů je 5.
  • Zakázané zásahové plochy (chladné zbraně): hlava, krk, rozkrok
  • Zakázané techniky (chladné zbraně): bodání zbraní nebo jen náznak, útok na hlavu, údery topory nebo hlavicemi zbraní, úmyslně sekat do střelné zbraně protihráče
  • Zásahové plochy (střelné zbraně): celé tělo + zbraň protivníka
  • Zakázané techniky (střelné zbraně): střelba na hlavu s bezprostřední blízkosti, střelba dlouhými zbraněmi uvnitř budov

ZRANĚNÍ

  • Zranění je stav, kdy postava ztratí alespoň jeden život.
  • Každý platný zásah, který postava obdržela musí hráč oznámit heslem AU (nebo MÁM).
  • Zranění se hraje. Hráč nepoužívá zasaženou končetinu, kulhá, hraje malátnost, nevolnost atp. do doby, než je zranění vyléčeno.

Zranění může vyléčit pouze Doktor v Léčebné stanici I. a II.

KRVÁCENÍ

  • Krvácení je způsobeno jakýmkoliv zásahem.
  • Postava přijde každou další scénu o 1 život do doby, než je krvácení stabilizováno.
  • Stabilizace neobnoví ztracené životy, léčba už ano.

Stabilizovat  krvácení může Medik (i v terénu) nebo Doktor na Léčebné stanici I. a II.

BEZVĚDOMÍ

  • Pokud postavě klesnou životy na nulu, upadá do bezvědomí.
  • V tomto stavu se sesune na zem, s nikým nekomunikuje a na nic nereaguje.
  • Pouze čeká na to až ho někdo ošetří (přidá mu alespoň 1 život) nebo zemře.
  • V případě, že se jako postava v bezvědomí nacházíte na místě, kde můžete OG přijít k úrazu (typicky uprostřed bitevní vřavy), můžete se s rukou na hlavě přeplížit pár metrů do bezpečí.
  • Pokud ale např.  ležíte v lese, nesmíte se přesunout na cestu, abyste byli lépe vidět pro kolemjdoucí.

Medik (i Doktor) umí stabilizovat bezvědomí (i v terénu) čímž prodlouží jeho trvání o 5 minut.

SMRT

  • Pokud je postava v Bezvědomí a měla by ztratit další život (ať u zásahem zbraní nebo např. působením otravy), tak okamžitě umírá.
  • Hráč počká na konec scény a pokud není okraden, tak všechny své IG předměty, které by mu mohly být ukradeny vezme sebou.
  • Postava, která je zraněná a v bezvědomí a není do 15 minut ošetřena, ztrácí další život díky krvácení. Tzn. pokud vaši postavu v bezvědomí do 15 minut nikdo neošetří nebo nestabilizuje, umírá.
  • Po smrti hráč odchází do Org Townu, kde se rozhodne o osudu jeho postavy.
  • Je-li postava mrtvá, dá to hráč ostatním jasně najevo viditelným položením jedné ruky na hlavu. Pro cestu do Org Townu si, prosím, oblékněte reflexní vestu. Nezapomeňte, že osoba, oblečená do reflexní vesty, je pro vás IG neviditelná.

OMRÁČENÍ

  • Postava dostala tolik zásahů NA PLOCHO kolik má aktuálně životů.
  • Zásah na plocho vypadá jako běžný zásah chladnou zbraní, jen u něj hráč zvolá: “Na plocho.”
  • Omráčená postava se sesune na zem, s nikým nekomunikuje a na nic nereaguje.
  • Omráčení samo odezní bez dalších následků za jednu scénu.

Ke zranění nemusíte přijít jen díky zásahu zbraní. Pustina je plná dalších nástrah jako radiace nebo toxické prostředí.

Pokračujte dále na PUSTINA.