New California Republic (hlavní frakce)
NCR je federativní republika založená v roce 2189 na území předválečné Kalifornie. Její politické zřízení je založené na předválečných hodnotách, jako jsou demokracie, svobodné volby a právní stát. Oproti běžným obyvatelům pustiny, kteří velmi často žijí ze dne na den, je život v NCR relativně stabilní a bezpečný. S výhodami předválečné civilizace bohužel NCR převzala i její negativa, jako je korupce a nepotismus.
Ozbrojené složky
Ozbrojené složky NCR se skládají z New California Republic Army a New California Republic Rangers. V tomto uspořádání rangers plní roli průzkumných a speciálních jednotek.
Organizace armády je velmi podobná předválečné armádě USA. Oproti běžným obyvatelům pustiny jsou jednotky NCR proslulé svojí profesionalitou a kvalitním standardizovaným vybavením.
Vzhled frakce
Většina členů frakce (krom několika speciálních postav) jsou vojáci pravidelné armády.
- Uniforma – Písková či béžová uniforma ideálně BDU střihu bez moderních prvků (suché zipy, IR čtverce, gumové nášivky). Na pravém rukávu může být uniforma doplněna vlaječkou NCR (pravděpodobně necháme vyrobit kolektivně)
- Pokrývka hlavy – Buď tropická helma pískové či olivové barvy nebo zelený či olivový baret.
- Vojenské boty – vojenské kanady. Vyhněte se moderní taktické obuvi a holínkám. Obuv by měla být doplněna onucemi.
- Nosný systém – Vojáci NCR nosí vybavení zavěšené na opasku. Pro pohodlnost nošení doporučuji pořídit opaskový nosný systém. Vybavení musí být oldschool a nesmí být vybaveno molle vazbou. Ideální je US ALICE nebo BW či řecké řemení.
- Zbroj – preferovaná je NCR trooper armor z New Vegas. Akceptovatelný je také combat armor z Fallout 4. Vyhněte se moderním nosičům plátů a čehokoliv s molle vazbou.
- Zbraň – Každý voják musí být vybavený střelnou zbraní. Neváhejte vzít s sebou víc zbraní ať už manuálních nebo elektirckých. Počítejte s tím, že krátka manuální zbraň pro vojáka nestačí!
Jako krátkou chladnou zbraň volte ideálně měkčený bajonet nebo různé vojenské nože, sekerky či zákopové pálky.
Se sháněním výstroje vám rád pomůže velitel frakce, takže neváhejte napsat. Stejně tak se neváhejte zeptat pokud si nebudete jistí s čímkoliv jiným. Lepší se zeptat, než něco nemít či opomenout.
Velitelem frakce je Bush.
Dead Dogs (hlavní frakce)
Původní gang pochází se Sturgisu, nad kterým získali nadvládu poražením ostatních gangů. Ve chvíli kdy se členové gangu dozvěděli o hrozbě z jihu a o existenci Perseových holopásek se začali aktivně zajímat o dění v oblasti Jižní Dakoty. Postupně se DD podařilo rozklíčovat Perseovy kryptické nahrávky a dostat se až do centra Mount Rushmore o který svedli bitvu s místními obyvateli a jednotkami NCR.
Po vítězství v boji o horu se DD stáhli zpět na svojí základnu do Sturgisu a dlouho o nich nikdo neslyšel.
V roce 2279 se v okolí kráteru Mount Rushmoore nachází jen malá skupina DD vedená guvernérem Postmanem.
Cíle frakce
Cílem frakce je udržet politické postavení, které v oblasti získali po vítězství u Mount Rushmore. Dále se pokoušejí získat co nejvíce vybavení ze starého světa, aby získali výhodu nad ostatními.
Někteří členové frakce by také rádi zjistili, co se po výbuchu hory stalo se záhadným Perseem.
Vzhled frakce
Poznávacím znakem frakce jsou motorkářské bundy, vesty, kožené oděvy, doplňky kombinované s částmi uloupeného vojenského vybavení. Plní členové nosí ještě vestu s nápisem Dead Dogs a psí hlavou na zádech.
Ostatní mohou mít na zádech bundy nebo vesty pouze vlastní motiv psí hlavy nebo vlastní nápis Dead Dogs – ale ne obojí! Vždy jen jedno!
Velitelem frakce je Alwin.
Kmen Lakotů – děti Šíleného koně (malá frakce)
Kmen se skládá z přeživších potomků původních indiánů pocházejících z tohoto území. Před Válkou utekli do Skalistých hor. Zde přežil Válku a Velký chaos po pádu díky tradicím předků a návykům otců. Kmeny museli opustit svoje sídla z důvodu čím dál větších a agresivnějších migračních vln zmutovaných ropuch. Po tom co několik let putoval pustinou se kmen rozhodl vydat na východ do okolí Mount Rushmore.
Po příchod do oblasti kmen zjistil, že Mount Rushmore byl rozmetán explozí. Toto zjištění utvrdilo jejich přesvědčení, že Bledé tváře udělají cokoliv, aby zničili zemi a je třeba jim v tom zabránit. Kmen se ovšem neshoduje na tom, jakým způsobem Matku Zemi zachránit. Jsou mezi nimi jak radikálové, tak umírnění jedinci. Starší členové kmene jsou spíše odtažití a nedůvěřivý vůči cizincům, mladí členové naopak tíhnou k novotám a “velkému světu”.
Cíle frakce
Jak již bylo zmíněno výše, kmen se snaží zachránit Matku Zemi před zničením a plundrováním zdrojů. Zároveň se v nepřátelském světě snaží zachovat svoji kulturu válečníků a lovců, jakož i spirituální život členů kmene.
Dalším z cílů frakce je získat podíl na politické moci v oblasti aby tak mohli udržet svůj kmen v bezpečí. Někteří členové by rádi zabezpečili blahobyt kmene otevřením casina, což jak všichni ví, je prastará indiánská tradice.
Vzhled frakce
Členové frakce se oblékají do oděvů ozdobených pery a korálky. Nosí kožešiny a obličeje mají pomalované válečnými barvami. Svoje území si označují bůžky a totemy.
Velitelem frakce je Vodouch.
Knochen Salvage Group (malá frakce)
KNG byla založena v troskách texaského Austinu krátce po Velké válce. Živoření v radioaktivních troskách města oba bratry záhy proměnilo v ghůly. Proměna v nelidské, pomalu se rozpadající, stvůry ale bratry nepřipravila o jejich smysl pro obchod. Díky přírozené ghůli netečnosti vůči radiaci se pustili do hledání zásob ve zničeném městě s ještě větší vervou a odvahou. Nakonec museli Austin opustit z důvodů, které jsou známé jen jim samým.
To všechno se ale stalo už před více než sto lety. V Dakotě bratry Knocheny nalezneme už jakožto vlastníky firmy Knochen Salvage Group. Společnost najímá pouze ghůly a mutanty (s jednou hezounskou výjimkou). Specializují se na práce v radiací zamořených oblastech, všude tam, kam by nebylo možné nebo moudré posílat normální osoby. KSG ale v Helvetii vidí i něco víc, než jen další fušku. Helvetie by konečně mohla být to místo, kde Knocheni najdou svůj nový domov.
Cíle frakce
KSG se bude zaměřovat na radiací zamořené oblasti tam, kde jejich ghůli zaměstnanci budou nejvíce kapitalizovat na svých nelidských výhodách. Zároveň se budou snažit bránit čištění oblastí od radiace (hezouni mají bezpečné půdy už tak víc než dost). Pokud se KSG podaří prosperovat, budou se snažit od Helvetské samosprávy vykoupit radioaktivitou zasažené pozemky a tam si založit svůj dlouho hledaný nový domov.
Vzhled frakce
Pracovní oblečení (s vyjímkou kostkovaných košilí a pracovních přileb) s viditelným logem Knochen Salvage Group na zádech
Páska s logem KSG kolem paže
Ghůlí vizáž
Velitelem frakce je Coudvel.
McCormickova farma (malá frakce)
Každé správné životaschopné město potřebuje někoho, kdy by ho zásobil aspon nějakým množstvím jídla, což je v pustině obrovský problém, jakkoli se může zdát že GECK tyto věci řeší. Pro Helvetii tím místem vždy byla Farma rodiny Mccormiků. Samozřejmě, že zde byli další, kteří se pokoušeli zbohatnout, nebo aspon přežít tím, že si zaberou kus úrodné půdy a začnou pěstovat oves, ale nikdo nikdy neměl takové odhodlání a obchodního ducha jako Mccormikové. Brzy to byli právě oni, kdo ovládal většinu úrodných políček v okolí a výhradní právo na dovoz obilovin do Helvetie. Mccormikové měli vždy co k jídlu, co k pití a nějaká ta zátka se taky našla. Tak u nich nebylo nikdy problém najít poctivou práci, takovou, s které bylo těžké odejít. Někteří Ghoulí pamětníci by dokonce mohli tvrdit, že nikdo nikdy klan Mccormiků neopustil. Také existují zprávy, které tvrdí, že se z některých pracovníků farmy vyklubali komunisti a taky byli z komunity odstraněni.
Cíle frakce
Cílem frakce je zvýšit produkci a vylepšit ekonomickou pozici jejich farmy v oblasti. Dalším cílem je postavit infrastrukturu pro destilaci pálenky. Také by rádi prodali svoji úrodu nejvyšší nabídce.
Vzhled frakce
Farmářské oblečení. Potrhané montérkové kalhoty, pracovní košile (s výjimkou kostkovaných košil) a slamáky. Nosí kříže, znaky svého boha.
Velitelem frakce je Guner.
Dakota Irregulars (malá frakce)
Co uděláte, když vám cizinci během jednoho dne seberou váš domov, váš jazyk a vaši kulturu? Když už konečně přijdou i pro vás? I když jste se snažili od všeho držet dál. I když jste jen poklidně hospodařili na svém poli a oni vám přišli sebrat úrodu pro dobro jejich nového état. I když jste jen drželi svůj obchod nebo dílnu nad vodou a oni vám přišli nakazovat, jak máte od nynějška pojmenovávat věci, které prodáváte?
Necháte se v poklidu odvést do tiché noci? Nebo se rozhodnete zuřit nad tím, jak nad Dakotou skomírá světlo dne?
Muži a ženy z Dakota Irregulars se rozhodli pro vztek. Dakota Irregulars je volné uskupení občanů Helvetie a Dakoty, kteří se rozhodli spojit v odboji proti cizím okupantům jejich domova. Nechtějí žít v Novém Jižním Quebecu a nechtějí žít jako teritorium spadající pod NCR. Nemají skvělý vojenský výcvik nebo propracovanou organizační strukturu. Mají jen přání vrátit se do dnů před Perseem a před Svatyní, před tím, než exploze zničila Horu Rushmore.
Dakotu dakoťanům!
Cíle frakce
Dakota Irregulars se budou snažit o to, aby jakýkoliv vítěz měl co nejslabší mandát, a tím i nejslabší kontrolu nad Dakotou. Třeba se jednou naskytne příležitost, jak Dakotu vyrvat zpět z chřtánu utlačovatelů a udělat ji znovu svobodnou…
Vzhled frakce
Vzhled frakce jsou generické postapo hadry doplněné o žlutočerné barvy. Na rukávu jsou označeni žlutočernou páskou.
Velitelem frakce je tzv. Free man, jehož skutečnou identitu zjistíte až ve hře. Nebo možná ne…
[ZRUŠENA] Nový Jižní Quebec (hlavní frakce)
Nový Jižní Quebec je velmi mladý útvar, který vznikl teprve před necelým rokem, když revolucionáři z těžební společnosti Broken Boot Company silou převzali vládu nad Helvetií a vyhnali mafiánský klan, jež jí do té doby vládl. Od té doby se oblast snaží s větším či menším úspěchem spravovat sami, nicméně výzvy poslední doby v podobě výbuchu hory a návratu NCR se zdají být větší, než mají šanci zvládnout. Z tohoto důvodu přicházejí ze severu žoldáci ze skupiny Compagnie Érable Noir, aby převzali správu oblasti a zajistili, že BBC nepodlehne NCR a území neskončí v prackách Velkého Medvěda.
Ozbrojené složky
Frakce se skládá jednak z členů Broken Boot Company, což jsou původní horníci, důlní inženýři a další lidé spíše civilních profesí, kteří nicméně během posledních měsíců nabrali zkušenosti i s tím, jak udržovat pořádek v nestabilním regionu, protože jim prostě nic jiného nezbývalo. Po příchodu CÉN se starají hlavně o jednání a spolupráci s ostatními hráči v oblasti a o zajištění toho, aby dobře dopadly projekty právě těch, kdo jsou ochotni s nimi spolupracovat. Druhou část frakce pak tvoří žoldáci z CÉN, kteří jsou zběhlí ve všech druzích boje a kromě toho, že drží v rukou správu a obranu oblasti, používají svoje (polo)vojenské jednotky k plnění všech možných bojových úkolů, které jsou potřeba k udržení jejich nadvlády.
Vzhled frakce
BBC (Horníci)
Význačnými znaky horníků z BBC jsou džíny nebo pracovní kalhoty, KOSTKOVANÉ pracovní košile (ideálně barevně do červeno-černa), pracovní boty a pracovní helmy, pokud možno s hornickou nebo obdobnou svítilnou. Kostým je možné doplnit různými opasky a taškami na nářadí, improvizovanými chrániči a podobně. Případně lze velmi opatrně ladit do stylu “udržuji pořádek v ulicích”, takže doplnit o menší protiúderový štít, policejní chrániče nohou/rukou a podobně, nicméně je nutné udržet výše uvedený základ (kalhoty, košile, pracovní přilba). Rovněž je možné v rozumné míře zakomponovat součásti hokejové výstroje (viz níže). Ve výzbroji by měly být výrazně zastoupeny chladné zbraně, a to i dvouruční (ideální jsou měkčené repliky různého nářadí a nástrojů – lopat, krumpáčů, klíčů…), ze střelných případně doplněné primárně o brokovnice, lovecké pušky a revolvery.
CÉN (Žoldáci)
Žoldáci z CÉN ladí svoji výstroj do šedých a černých barev s méně či více výraznými červenými doplňky. Tzn. můžete mít například šedou uniformu a černou výstroj, nebo naopak černou uniformu a šedou výstroj, nebo libovolný mix (např. černé kalhoty, šedá blůza, mix černé a kožené výstroje). Červený můžete mít baret či šátek, můžete mít na červeno nastříkané chrániče apod. Fantazii se meze téměř nekladou, snažte se co nejvíce rozbít uniformitu a namixovat prvky různých barev a materiálů, aby výsledek nepřipomínal Světostát, Hvězdnou pěchotu nebo nedejbože třeba armády jednoho akademického malíře s legračním knírkem.
V maximální možné míře se vyvarujte ZELENÉ NEBO PÍSKOVÉ (případně coyote apod.) výstroje, výstroje v jakémkoli maskovacím vzoru a veškerých moderních prvků (plastová pouzdra, věci s MOLLE vazbou, moderní olištované helmy atd.). Případně takovou výstroj zamaskujte/upravte.
Vaše vybavení by mělo obsahovat následující:
Uniforma – vojenská blůza a vojenské kalhoty, případně kombinéza nebo jiné vhodné oblečení vojenského styluPokrývka hlavy – vojenská čepice (např. “patrol cap”, NE KŠILTOVKA) a/nebo vojenský klobouk (např. klasický “jungle”) a/nebo červený baret a/nebo vojenská helma (ideálně tvar PASGT, MICH a podobné). Speciálně k helmě vřele doporučujeme mít i alternativu v podobě čepice, klobouku nebo baretu.Vojenské boty – kanady, ideálně černé kožené, příp. třeba kožené vojenské holínky.Nosný systém/výstroj – opasek se sumkami, pouzdry atd., bandalír, nějaký starší vojenský nosný systém, vesta nebo podobně – hadrové, nylonové, kožené, obdobné nebo mix…zásadně však BEZ MOLLE VAZBY! Výstroj může být i minimalistická, pokud nechcete chodit ověšení, ale minimálně opasek by to chtělo.Zbroj – replika Combat Armor nebo jiné zbroje ze hry, případně nějaká běžná balistická/neprůstřelná vesta, opět BEZ MOLLE VAZBY. Pokud si chcete vzít svoji moderní balistiku/nosič plátů, ušijte si potah, nebo ji jinak zamaskujte, aby zapadla do Falloutího vizuálu. Zbroj není vyloženě nutná, ale minimálně nějakou obyč repliku balistické vesty rozhodně doporučujeme.Zbraň – pro žoldáka je nutné mít střelnou zbraň, ideální je mít s sebou i více různých. Nebojte se brát AEG, sniperky, kulomety, granátomety…hlavně k těžkým zbraním si však určitě vezměte minimálně jednu záložní pistoli, manuální brokovnici nebo podobně. Jako chladnou zbraň volte ideálně měkčený bajonet, případně různé měkčené vojenské nože, mačety, zákopové pálky a podobně.
V doplnění vaší výbavy téměř libovolnou další vojenskou, policejní nebo obdobnou výstrojí se vám samozřejmě meze prakticky nekladou, dokud dodržíte šedočerný barevný vizuál a vyhnete se nevhodně barevným (zelená, písková, maskovací vzory) a viditelně moderním prvkům. Rovněž je možné v rozumné míře zakomponovat součásti hokejové výstroje (viz níže).
CÉN má vlastní logo, které dám po registraci k dispozici všem, kdo za frakci pojedou, a zajistím možnost si zakoupit 3D tištěnou gumovou nášivku.
Ceremoniální stráž
Speciální možností je jet v kostýmu ceremoniální stráže, kterážto je vybavená hokejovými chrániči (samozřejmě je potřeba použít staré nebo výrazně upravené chrániče, nikoli viditelně moderní kusy) a hokejovými helmami a bojuje zásadně na blízko pomocí hokejek, případně hokejek s přimontovanými noži z bruslí. Tento kostým můžete zvolit i jako alternativu k běžné BBC/CÉN výstroji a během hry se do něj převlékat jen při vhodných příležitostech, případně neváhejte komponovat prvky hokejové výbavy i do běžných BBC/CÉN kostýmů.
Ti nejlepší z řad ceremoniální stráže pak využívají výrazně upravenou brankářskou výstroj, která jim poskytuje obdobné výhody, jako power armory jiných frakcí. Pokud byste měli zájem si takovýto kostým složit, dejte prosím co nejdříve vědět veliteli frakce.
Stejně tak se na velitele frakce neváhejte obracet s jakýmikoli jinými dotazy ohledně kostýmů, vybavení nebo čehokoli dalšího, co se týká frakce. Lepší se 3x zeptat, než až na akci zjistit, že jste něco nedomysleli.
Velitelem frakce je Griffon.